Vacsi: sült hal újkrumplival

Szeretem a spenótos újkrumplit, sült halhoz nem is kell jobb köret.

A közepes méretű burgonyákat jól megmostam négybe vágtam, egy pici fehér bort löttyintettem alájuk (az újkrumpli sok nedvességet tartalmaz, így pároláskor vizet enged magának). Fedő alatt kis lángon pároltam, talán öt-tíz percet. 

Közben a halat készítettem elő sütéshez, vagyis a jó két órája besózott keszegeket és pár ponytszeletet elővettem a hűtőből és szárazra töröltem itatós papírral. 

A párolódó burgonyák alá egy kanálnyi vajat tettem, majd jól megmosott, a kertből frissen szedett két maréknyi spenótot dobtam rá. Ment még bele két gerezd fokhagyma, só.

A halakat paprikás és enyhén borsos lisztbe forgattam és bő olajban kisütöttem.  A keszegeket ropogósra, a ponyot aranybarnára.

A burgonyáról a fedőt levettem és a levét lassan teljesen elpárologtattam.

  

 Fehér bor dukál hozzá, bár gondolom sörrel is leöblíthető.

Címkék: hal, sült, keszeg, újkrumpli