Csigaleves

Az előre megtisztított,  lefagyasztott csigákat enyhén sós vízben előfőztem. Közben többször vizet cseréltem, átmostam.

Felaprítottam két közepes sárgarépát, két póréhagymát, egy zellert. A zöldségeket kevés oliva olajon megpirítottam.

 

Az előfőzött többször átmosott csigákat apróra felvágtam. Az állaguk tényleg mint a félig főtt zuza.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vajban megpároltam a csigadarabkákat majd felöntöttem fehérborral, és így tovább pároltam 30 percet. Beletettem a zöldségeket is, picit felöntöttem vízzel és lassú tűzön tovább pároltam fedő alatt.

Közben mozsárban összetörtem pár friss növényt (rozmaring, friss citromfa hajtás, citromfű, zsályalevél, babérlevél) pár szem színesborssal és egy kis kávéskanál durva sóval.

 

Ezzel a 'törleménnyel' majd még némi sóval ízesítettem, majd még dobtam bele metélt petrezselyemlevelet és egy pici tárkonyt is. A végén egy pici tejszínnel sűrítettem.

 

Melegen, vajon pirított zsemlekockával tálaltam. Szerintem karakteres fehér bor illik hozzá, bár én most csak hideg, habzó meggyfröccsöt ittam mellé.