Tepsis csuka

A csuka húsa száraz és finom - mint a jófajta vörösbor - csak kicsit szálkásabb.  Csukaszezon van, süssünk csukát, tepsiben, azzal nagyot nem lehet hibázni.

A csuka tisztított állapotban került elő a mélyhűtőből, két filét vágtam belőle. A filékről lehúztam a bőrt és leszedtem a borda-szálkákat. Az ipszilon szálkákat a hátában nem bántottam, a sült halhúsból könnyedén ki lehetett szedni őket. A filéket kevés sóval bedörzsöltem.

 

 

 

 

 

 

 

A tepsi aljára füstölt szalonna csíkok kerültek, arra ment a karikára vágott krumpli. A burgonya ágyra fektettem a két csukafilét, majd azokra is tettem szalonnát bőven.

 

 

 

 

 

 

 

Fólia alatt 200 fokon sült egy jó fél órát, aztán fólia le. Fél liter tejfölbe elkevertem vagy öt-hat gerezd zúzott apróra vágott fokhagymát, kevés szerecsendiót, borsot és két marék reszelt sajtot. Ezzel jól megöntöztem és ment vissza a sütőbe még húsz percre.

 

 

 

 

 

 

 

 

Száraz vörösbor csúszott hozzá. Gyula barátom régebben édes (!?) vörösbort ivott, (sőt egyszer saját szememmel láttam: kólát is tett bele!) a csukahúst dícsérte.

Címkék: csuka, tepsis