Olajos hal kárászból

A halhús finom, ellenben a halszálkát nem szeretjük. A kuktában készített olajos halból a hő, a nyomás, a só és a citromlé együttes hatására a szálkák szinte teljesen eltűnnek, így az bátran fogyasztható.

Most apró kárászokból készítettem. A pici halak tisztítása időigényes feladat. A fejüket, farkukat levágtam, jól kimostam őket majd lecsepegtettem. Belsejüket jól besóztam, majd állni hagytam.

A  kukta aljába kevés olajat tettem és arra kezdtem el rétegben tenni a besózott halacskákat. Közben tettem bele két babérlevelet, kiskanál durvára darált színes borsot, majd a rétegek közé három félbevágott csípős hüvelyes paprikát és egy felkarikázott citromot. 

Rétegeztem, lenyomkodtam, fontos, hogy a kukta tetejétől maradjon 2-3 ujjnyi távolság, máskülönben főlés közben kifut az olaj. felöntöttem fele-fele arányban oliva és napraforgó olajjal, annyira, hogy ellepje a halat. Egy deci citromlevet öntöttem még hozzá és lezártam. Takarék lángon főztem, többször jó fél órákat, mondjuk összesen kettőt. A kuktában nekem kevés gőz keletkezett, szinte nem is sípolt.  

Finom lett, sós és enyhén csípős.