Balek

Öcsém Keszthelyen horgászboltos. Ha nála járok a boltba is bemegyünk és feltöltöm a készleteimet. A multkor is nézelődtem és megláttam egy érdekes műcsalit. Mondom neki megvenném. Azt mondta az jó lenne, mert máe egy ideje ott porosodik, és még nem talált balekot akire rá tudná sózni, én meg most önként.

Mondtam, hogy ezzel a dumával nem tud lebeszélni róla és fizettem. Aztán másnap este kipróbáltam az új szerzeményt.  Persze nem vele kezdtem a pergetést, de mert nem volt érdeklődés gondoltam kipróbálom. Felúszó, de mélyretörő, jól vibrál, érdekesen kellett vezetni. Jött, jött, a visszaforgó szélénél nyomott oda neki egy rendeset a hal. Kiment a sodrásba, nyomkodta a botot, de kis fröcskölés, burványolás után megadta magát. 

Öcsémet vígan hívtam fel: halat adott a balek-csali. Mondjuk azóta se.