Harcsarekord

Országos rekord a Töröcskei tóból kifogott harcsa.  A harcsa 113 kilós és 230 centi hosszú volt. Elejtője Kovács Gábor küsz ívásra lett figyelmes egy bokorban, arra dobta rá a kukaccsokor csaliját.  Mindössze negyed óra fárasztás után ki is emelte a rekord méretű harcsát. 

" A harcsa hétfőn este fél tíz körül egy gilisztacsokorra kapott, s alig negyedórás fárasztás után már a miénk volt. Hihetetlen látvány tárult elém. Soha nem felejtem el azt, amikor először megláttam."  - mondta a horgász.

A kaposvári fiatalember már rögtön a bevágás után érezte, hogy „súlyos egyéniséggel” van dolga. Küzdött a hal, a fárasztásban társa, Hegedűs Csaba sietett a segítségére. Életük talán legizgalmasabb pillanataikat élték át. Bíztak, reménykedtek a sikerben, az viszont minden képzeletet felülmúlt, amit láttak. „Már több nagy halat fogtam eddig, de álmomba se gondoltam, hogy valaha ekkora akad majd a horgomra” – így a fiatalember. „Korábban a merenyei tavon egy 47,5 kilós harcsát emeltem ki, a töröcskei példány ezt jóval felülmúlta” – tette hozzá.

Méghozzá annyira, hogy a hagyományos mérleg a mérésnél kiakadt. Ezért kedden reggel a digitális mérleggel próbálkoztak. A kijelzőn az állt: 113 kg. Amúgy jellemző a hal méretére, hogy az óriási harcsát csak egy utánfutón lehetett elszállítani. A füredi úti lakótelepen pillanatok alatt kisebb csoport verődött össze; a lakók elhűlve nézték a zöld nejlonzsákra kiterített hatalmasra nőtt példányt.

 

 

 

 

 

 

 

 

forrás: sonline.hu