Mustos csirke

Szüretkor főleg pincepörköltet szoktak készíteni a szőlőben. Sokáig azt hittem a pincepörkölt musttal készül - ugye ez lett volna a logikus: ott a friss finom must, jajdejó. De nem, mint az első szüretelésemkor kiderült, a  pörköltbe belefőzött krumplitól lesz a pörkölt pincés.

A musttal való főzés gondolata azért foglalkoztatott, így a napokban kipróbáltam magamnak kicsiben. Mézes-mustáros csirkéről meg különféle mézes pácokról már sokat hallottam, gondoltam a must sem ronthatja el a kaját édességével. Csirkecombokat kifiléztem, bőrt leszedtem róluk, közben apróra összevágtam két kis fej hagymát és egy friss pirospaprikát.

Ezt kevés olajon megpirítottam majd felöntöttem két deci musttal és kevés vörösborral. A vörösbort természetesen előtte illik megkóstolni.

 Ebbe a lébe kerültek a csirkecomb darabok. Majd egy órát pároltam, kis mustot még öntöttem hozzá, sóztam, borsoztam, dobtam bele kevés tárkonyt, friss rozmaringot.

 

 Édeskésen savanykás lett, nekem nagyon jól esett. Száraz vörösbor csúszott hozzá.