Csukaszezon kezdet

Október: kezdődik a csukaszezon. A Tisza-tavon a vízleeresztéssel szokták azonosítani a szezonkezdetet, én pár nappal előtte vizsgáltam meg először a csukahelyzetet.

A reggel már csípős,  a Kis-Tisza csendes.

 

A vizsgálódást egy belső zárt morotván kezdtem.

 

A zárt holtágakban a növényzet még áll, kisebb-nagyobb lyukakban lehet elhúzni a műcsalit. Szerencsére volt érdeklődés.

A sulyom már szépen pirosodik.

Egy szebb csuka egy emelésnél rontott rá a csalira, a bevágás utáni meglepetésében a csónak mellé állt be pihenni. Szabadságot kapott.

A klasszikus Benyus-féle csali is hozott halat.

 

A tározótéren csak foltokban találni növényzetet, azonban a nádszélben, kisebb öblökben már itt is lehet csukát látni. Már Gipot sem gyártanak többet, vigyázni kell a már bevált, kipróbált kanalakra.

Délután volt egy hosszabb szünet, amikor csak szűrtem a vizet és a közelemben horgászó kollégák technikáját csodálhattam, de befejezésként még akasztottam egy szép hármas halat. Ők hárman jöttek haza.

 Aztán csendesen lement a nap.