Esti peca

Még mindig jó hírek jönnek a Tisza-tóról, fogogatják a süllőt, sőt éjszakai süllőzés közben szép balinokat is fognak.

Koradélután indultam, nem siettem.

Poroszlón a csónak egykedvűen ringatózott a kikötőben a rucaöröm-tenger közepén. Beállítottam a legújabb szerzeményemet az Ikeás műanyag horgász széket, bepakoltam, és irány a tározó.

 

A vízen mindenütt rucaöröm.

Az volt a terv, hogy majd motorozgatok, nézelődök egy kicsit, és majd kint a tározón fogok csalihalat. A nézelődés működött, a snecifogás nem. Kénytelen voltam visszamotorozni a jól bevált sneciző helyemre, itt spicbottal pár perc alatt  összeszedtem a szükséges mennyiségű kishalat.

Szinte még délután volt, de már több csónak is beállt a süllőzésre. Találomra megálltam egy bíztató helyen, az aljzat kemény volt, a vízmélység a megszokott.

Robi az előző napokban több balint fogott, és mivel tudom, hogy ő főleg élőhallal csalizik, ezért elkerülendő a balinokat én fűzött snecivel próbálkoztam.

 

Még teljesen világosban amikor a második botomat kezdtem el szerelni a  jelzőkarika váratlanul koppant a bevetett boton. Világosban ilyen mohó kapást csak balin produkálhat, bosszankodtam is egy sort, hogy miért piszkálják a süllőcsalimat.

Én lepődtem meg a legjobban amikor a csónakhoz ért a hal, egy jó másfeles süllőgyerek. A csali a szája szélében fityegett, meríteni kellett volna gyorsan, ha a merítőm nem a botzsákban pihent volna. Az ilyen 'volna' dolgok rosszul szoktak végződni, a süllő is ficánkolt kettőt, aztán lelépett.

Bizakodva dobtam újra: ha már világosban így eszik a süllő, mi lesz még itt az éjszaka?

A világítópatronokat készítettem amikor megint egy kirohanós kapás - ez már tényleg balin volt. Még a vízben kivettem a szájából a horgot, és rögtön dobtam is vissza. 

Aztán lassan besötétedett.

 

Kilenc körül, ahogy a nagykönyvben meg van írva szép lassan felkúszott a kapásjelző, kevés nyeletés után el is indult a hal. A bevágás ült, nem volt nagy küzdelem, gyorsan megszákoltam a szűk kettes süllőt.

Mélyre nyelte a csalit, ugyan kíméletesen felkantároztam, de rövid időn belül feladta.

Újradobtam, a másik horgon is csalit cseréltem, de több érdeklődés már nem volt. A környékemen lévő horgászok is pakoltak, én sem erőltettem - kellemes este volt.