Balinfasírt

A múltkor a Tisza-tavon fogott balinokat lefiléztem. A balin szálkás hal, így jött az ötlet, hogy le kellene darálni a húst és fasírtot készíteni belőle.

Adva volt a jó fél kiló balinhús, mellé még ledaráltam egy áztatott zsömlét, egy kissebb fej vöröshagymát és négy gerezd fokhagymát. 

 

A darálékhoz hozzáadtam egy tojást, ízesítettem sóval, dobtam bele törtborsot, kevés őrölt rozmaringot és pici pirospaprikát. Öntöttem bele még fél deci citromlevet és jól eldolgoztam. Zsemlemorzsa hozzáadásával (kb. 3-4 evőkanál) már egész jó lett az állaga.

Két órát pihenni hagytam, majd pici gombócocskák lettek belőle formázva. A gombócok zsemlemorzsában lettek meghempergetve, majd forró olajban kisütve.

  

Nagyon jól sikerült, az arányok jól el lettek találva. A fasírt gombócocskáknak semmilyen hal mellékízük nem volt, bátran lehetett kínálni nem halevőknek is. Szálka meg egyáltalán nem maradt benne. Egyszóval: nagyon finom lett ajánlom kipróbálni.

Az elkészítés sem volt egy nagy macera, fél óra alatt bőven megvolt (még a húsdaráló elmosásával is). Sör- bor- korcsolyának ideális, egészséges kaja és baromi finom.

Próbáljátok ki!

Címkék: halfasírt