A vasat is

A süllő ha éhes a vasat is megeszi. Természetesen nem küzd vashiánnyal és a fémek ízét sem kedveli, egyszerűen csak ennni szeretne. Táplálék, vagyis kishal, béka, esetleg rák után kutat.  A vízben a jól vezetett támolygókanál sérült, vergődő kishalat utánoz, a mi  éhes süllőnk pedig ráront - és hamm, - bekapja.

 

Az első idei Tisza-tavi süllő. Naná, hogy szákoltam!

Süllőt fogni mindig nagy öröm, de most nem örömködtem: gyorsan kivettem a horgot, a halat felkantároztam és ugyanarra a helyre visszadobtam. Lassan pöcögtetve húztam a csalit, félúton pang! odavágós erős kapás. És megindul, húz rendesen. Nem akar feljönni, rázza a fejét, a csónak előtt köröz.

Merítőszák már a kezemben, de a lábam is megremeg amikor a halat meglátom. Gyönyörű süllő. Fordul még kettőt aztán megmerítem.

A kis Siluro nagyon tudja a halat, a horog is ült rendesen.

 

No, de kezdjük az elején.  Csendes hétköznap volt, pontosan a vízleesresztés utáni hétfő. Szerencsére  kevesen zavarták a vizet, (az előző hétvégén volt 'nagyüzem')  ma csak két vendéghorgász tette tönkre a csendet: csónakmotorral  jártak fel és alá és úgy vontattak valami durva nagy csukacsalikat.

A kis megformált Siluro támolygót tettem fel, ezt nagyon sekély vízben is el tudom húzni, és pöccintgetve is relatív egyenletes mozgást tudok kihozni belőle. 

Nem kellett sokat várnom, megjött az első kapás. Egy kettesforma csuka adta meg az alaphangot. 

 

Pár perc múlva a második kiscsukát fárasztottam, erre a németajkú kollégák is felfüggesztették a vontatást és jól körbedobáltak. Egy negyedórára volt türelmük aztán tovább folytatták a motorozást.

 Több csukakapás nem jelentkezett, így én is a mélyebb részeket kezdtem el vallatni. Kora délután jelentkezett a fentebb említett két süllő, majd egy másik helyen a harmadik.

 

Akkor már több csalicserén túl voltam, próbáltam twistert, gumihalat, fahalat, de semmi. Feltettem egy  13 gramos Silurot és megjött a süllő.

Gyönyörű nap volt:  szélcsendes idő, kevés szűrt napsütés, elfogadható hideg. Délelőtt volt még több koppintásom amiket csukának véltem, a délután pedig igazi süllős volt.