Tsuka

egy régi tiszatavi történet:


pentek-szombatra 'osztalytalalkozot' szervezett a ceg Egerben, mivel
Poroszlo onnet csak egy ugras, ugy gondoltam bepakolok a kocsiba mindent
Tomos csónakmotort, pecacuccot, ruhat, aztan majd kialakul... Egy jo kis keszegezest is el tudok képzelni, de legrosszabb esetben megnezem a csónakot, szippantok kis friss levegőt, beszélgetek a horgászokkal a kikötőben.

A pentek esti szepasszony-völgyi  vacsora utan szombaton tettre keszen
ebredtem, svedasztalos reggeli becsulettel, es pontban 9-kor kezdodik a
meeting és tart tizenegyig, utána ebéd. Én az ebédet nem vártam meg, reggel már bepakoltam a kocsiba, így irány a  parkolo es tűz el.......Gyonyoru az idő, szabadsag, napsutes, kesz idill....... Ugyan hoztan ket kis konnyitett lekicsukazot, de foleg keszegre keszultem, de a horgászboltba  is be kene ugrani egy kis infogyujtesre (aztmondja egyenlore nyugodtan lehet motorral kozlekedni a Tisza-tavon es a tiltas is csak 4kW
folott lesz) es ha mar ott vagyok veszek csalihalat, de akkorak a halai
ami mar szerintem is tulzas, ezert veszek egyet !!! csak hogy vegyek
valamit... Horgász ismerősöm penteki pecaja utan elmagyarazta hova menjek, a boltos
 is elmondta a tutit, ezert en pontosan ellenkezo iranyban indulok.
Szerintem is kint van a hal a sekélyben ezert majd keresek egy sekélyes
csendes helyet.

A Görbének becézett közeli kubikszerű kis tavat vezsem célba. Az öböl bejáratánál a kis csatornában  3 srác perget egy csonakbol, jonnek ki az obolbol, egy
ravagasuk volt csak, mondjak, nembaj..... a helyukre allok egy csendes
szelvedett reszre, kellemesen sut a nap..... pergetek, nezelodok. Le sem
karozok rendesen, csak egy karot szurok le erre a par percre. Egy
megallitasnal a hullo falevelre akkorat nyom oda valami, hogy rogton
észhez térek. Azert par perc mulva ugy dontok, ha mar van csalihalam,
probaljuk meg, hatha az kell nekik. Kozben tovabb tesztelem a mucsalikat,
felszemmel eszreveszem eltunt az uszo...... ekkora csalihalra kapas, azannyat,
adrenalin emelkedoben, talan a meritot is ki kellene nyitni, engedek neki,
aztan bevagok, vagyis csak ugy teszek mintha, mert a fek ugye nincs
visszaallitva a leki peca ota....... fek meghuz, bevágok másodzsor is, valami ellenállás
van, aztán kiteker, valami van rajta... persze, a bazi nagy bodorka....
lehulyezem magam, a bodorkan elso ranezesre semmi kulserelmi nyom... kesobb
veszem csak eszre a feje verzik, ket komoly vagas rajta. Ugydontok
megprobalok normal meretu csalihalat fogni, de nemsikerul... kinlodok
vagy 20 percet, nagynehezen sikerul egy snecit elcsipnem.

Lecserelem a bodrit snecire es egy igeretes obolbe dobom, gondolom 'ha itt nincs csuka
akkor hol lenne' es vennem kezbe a pergeto botot, de az uszo ahogy
beall rogton el is tunik. Nem sokat tudok engedni neki mert a nad fele
indul, zsinor megfeszul aztan hajra, benyomok neki egy rendeset. A nadfal
elott egy komolyabb burvany nyugtazza a bevagast, es erzem is, hogy akadt.
A csonak is megindul, az egykarós kikotes miatt szidhatom magam, aztan
atfut az agyamon a szerelek, a harmashorog ugyan kicsi, de kemeny, az
eloke sajat gyartmany, a bot rovid, de mar latott halat, rendben lesz itt
minden... Jon kozelebb aztan fordul egyet... Nem tűnik akkoranak mint a
tavalyelőtti héttizes, de a tavalyi 6,20-ast is eloszor csak jo 4-esnek
neztem. Azert gyorsan szetnyitom a meritoszakot, es imadkozom hogy, 'csak
mostmar ne menjen el...' Megmutatja magat, aztan lemegy a fenekre es ott
erolkodik mintha legalabbis nem csuka lenne. Felpumpalom, még kirohan egy
rovidet, aztan hirtelen megszakolom.

Nem tudom miert, de a kissebb 2-3 kilosakkal neha tobbet kell vacakolni, eddig a nagyobbakat relative gyorsan megmerítettem. Beemelem a csonakba aztan kurjantok egy nagyot... ez megvan. És ez a boldogság, amikor az ember nem is számít jó halra... szinte ajándék. Póráz persze nincs nalam,  igy inkabb megkotom, de nemteszem vizbe, vegtere is mara mar be is fejezodott a horgaszat. 2 korul van, gyorstelefon csaladnak, nezegetem a
halat, megiszom a maradek sort, es osszepakolok lassan. Estig gondoltam
maradni, de mostmar ugy dontok nem lesz keszegezes. Saccolgatom a csukat,
akar 6 felett is lehet, meritoszak nyelevel merem a hosszat, 85 centi  felett van.

Kimotorozok, a 3 srac tovabbra is hal nelkul, dobalnak
renduletlenul, erdeklodnek mit fogtam, mondom eggyet, kerik mutassam meg
a halat, mondom nekik nemelehet..... Annyira azert nem vagyok bááátor....
Hazafele egyeztetek K. horgászbarátommal, megigéri le digit-fenykepezi a halat, es meg
merleg is van nala.... Valami titkos-kozeli helyen talakozunk, ő is horgászni volt a haverjával, fogtak is egy gyönyörű süllőt. Végül a  Duna-parton fenykepezzuk a halakat.
Paran nezelodnek, de nagy tomeg nemjon ossze korulottunk. Digitalis
merlegeles: a csuka hét kilo harminc! Ujjongok, sikerult modositanom a
sajat rekordomat.