Kitelepítés

Már említettem, hogy a kertemben van két kis tavam.

Egymás mellett vannak, és van köztük egy keskeny összeköttetés (a híd alatt). Évente egyszer szoktam tisztítani őket, vagyis az egyiket teljesen kiszivattyúzom, a koszt, bedobált kavicsokat, felgyülemlett iszapot kiszedem, majd tiszta vízzel újra feltöltöm. A másodikból csak az iszapot szoktam 'kiporszívózni' a szivattyúval.

Tavaly ősszel sajnos meggondolatlanul több kiscsukát tettem a tóba, tavaszra ennek meg is lett az eredménye: az aranyhalak, koipontyok egyre kevesebben lettek.

Májusban sikerült is Cila segítségével egy szép kiscsukát kifognom, de nyár végére tovább csökkent a halmozgás a tóban. Nem volt kétséges: van még csuka a vízben.

Hétvégén szántam rá magam az akcióra. Az első tavat leeresztettem, és megdöbbenésemre a tóban csak két méretes csapósügeret találtam.  Kénytelen voltam a második tavat is kiszivattyúzni. Ebben a tóban találtam meg a két kis tettest. Mellettük volt még egy nagy törpeharcsa, egy méretes compó, három szép termetes balin, két tenyeres keszeg, egy naphal....  és semmi más.

Eltűntek a koik, az aranyhalak, a snecik, a bodorkák, a keszegek...  és még a pici márnákis   ...    mindent felettek.

A megmaradt halakat tiszta vízbe tettem, átfürdetem és mehettek vissza az újratöltött tóba. A két kicsi útonállót még az este a Dunába telepítettem, ott talán nem okoznak nagy kárt.

Tanulság: kerti tóba maximum tornacsukát tegyetek.

http://www.wercsy.hu/kepek/egyeb/20070722212550.jpg