Hallétúrán voltam ll.

Az előételnek szánt füstben sült süllők második adagja is pillanatok alatt elfogyott, eközben a két halfőző szakács már a halászléhez készülődött.

aDSC03534.JPG

Felső Barnabás 'a halászlé nehézsúlyú bajnoka' három bográcsban főzött, én az ő módszereit figyeltem meg, hiszen a másik három (+1 vendég) bogrács séfje  földim, régi ismerősöm,  a bezdáni Kovács Feri technikáját már igen jól ismerem.

DSC03539.JPG

Barnabás a halat főzés előtt bőségesen besózta, majd az apróra vágott hagymára rakta, mindeközben jóízűen mesélt a régi időkről, a mostani megtapasztalásairól, fortélyokról, bográcsokról,

de mivel ezt már Műtannin a Bűvös szakácson megjelent írásában nagyon jól megfogalmazta idemásolom:

Amikor a Feri halászlevét kóstoltam, éreztem azt az igazi, régi csanádi ízt, amire gyerekkoromból, az öreg halászok főztjéből emlékeztem.” A bajai inkább üde, vékony lé, a bezdani sűrűbb, testesebb, de nem enyves, lusta, mint a passzírozottak. Barnabás szerint titok abban rejlik, hogy a gulyásbográcsban még erősebben forralható a lé, mint bajai típusúban. “Nézem, hogy rotyog a Feri leve, az anyja úristenit, ott tudja hagyni tíz percre, én meg nem győzöm fújkálni, hogy ne fusson ki. Hát mondom, ez nem jó így, hogy jobban tudja forralni.”

Amúgy a poszt olyannyira alapos és jól sikerült, hogy én nem is próbálkozom újabb információkkal, olvassátok el, megéri, itt található.

DSC03544.JPG

Felső Barnabás igazi 'natúr' ember, a bográcsok alá is uszadékfával (kérgét veszett fűzfaágakkal) tüzelt, természetesen folyamatosan adomázott, mesélt, kérdésekre válaszolt a szájtáti hallgatósag legnagyobb örömére.

DSC03542.JPG

Mindeközben a Rév csárda szakácsa a bezdáni Kovács Ferenc sem tétlenkedett, sőt mintha az ő tüze jobban lobogott volna. Zubogott a lé rendesen. 

Nem állhatom meg, hogy egy kis kiegészítést ne tegyek: a hagymát Feri sem darálja (a darált hagyma 'megpunnyad', édesít, tehát nem kívánatos), ellenben ő is kiemelte, hogy nagyon apróra kell vágni.

Az asztalunkra remek lé került, Ferenc egyik bográcsát kaptuk, ami az alkalmi zsűri által később nyertesnek lett kikiáltva. Mind a hét bográcsban szinte azonos alapanyagokból, egyformán főztek, mégis minden lé másmilyen, de nagyon finom lett, nekem Barnabás fűszerezése is nagyon bejött.

Címkék: duna, halászlé