Csukamáj pirítva

-Hú, minek van ilyen halszaga? -léptem be az ebédlőbe. - Neked, apa, neked.....

Hogyan szerezzünk csukamájat? Először is fogjunk egy majd hat és fél kilós csukát. Ha lehet pergetve. A májáról szépen fejtsük le az epét és az epevezetéket.

Egész enyhén sózzuk, picit borsozzuk. Kevés oliva olajon pirítsunk hagymát, csípős paprikát. Ha a hagyma megpirult tegyük bele a májat. Hamar megsül, vigyázzunk, hogy ne égessük meg.

 

 

 

 

 

 

 

A májat kivettem, a serpenyőbe a hagyma-paprikára löttyintettem kevés fehérbort, tettem bele tejszínt és kicsit összeforraltam.  

 

Tomi kedvence a csukamáj, ezt az adagot is bevágta. Ízlett neki.

 

A máj magában nem nagy adag, (nekem csak kóstoló jutott) ezért csuka hasaaljából és az ikrából is süthetünk. Frissen pár csepp citrommal ízesítve isteni!

 

 

 

 

Ki ne hallott volna a csukamájolajról? Én ugyan nem kóstoltam, de nagyszüleim, szüleim elbeszéléséből tudom, hogy nagyon rossz ízű volt.

A csukamájolaj (oleum jecoris aselli), a tőkehal, illetve egyes cápafajok májából nyert olaj (tehát magyar neve megtévesztő - nem csuka májából készült). Omega–3 zsírsavakban, jódban, A- és D-vitaminokban gazdag táplálékkiegészítő

Az 1900-as években csukamájolajat, mint könnyen emészthető és gyorsan felszívódó zsírok egyikét sikerrel alkalmazták angolkóros betegek kezelésére; különösen a tisztább, világosabb típusait, amelyek kevésbé halszagúak, émelygést és hasmenést nem okoztak, így a beteg gyorsabban hozzájuk szokott.

Egy mostani vizsgálat rámutatott, hogy a csukamájolaj magas omega–3 zsírsavtartalmánál fogva hatásos az ízületi kopások és gyulladások kezelésében is.

Címkék: csukamáj