Szegfűgomba

A mezei szegfűgomba feltűnően jó ízű, szegfűszegre emlékeztető illatú gomba. Csak a kalapja ehető, a tönkje rágós. Az egyik legismertebb gomba, főleg levest főznek belőle és tojásételekbe, köretekbe keverik, illetve szárítják. Ízetlenebb gombák, húsok, gombás palacsinták, húsgombócok fűszerezésére kiváló. Mezőkön, réteken tavasztól őszig seregesen, gyakran boszorkánykörökben, sorokban terem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Szárítottan kaptam, levest főztem belőle. A gombát megmostam, beáztattam. Kis szeletekre összevágtam a saját füstölésű tarjából egy darabot és azt is leáztattam.

 

Egy sárgarépát apóra felkockáztam, és ugyanúgy három komoly burgonyát. Egy kis vajon megpirítottam a répát, krumplit, apró szeletekre szelt fokhagymát, rádobtam a tarját és felöntöttem egy deci fehérborral. Mikor megrottyant felöntöttem vízzel. Ízesítettem, majd húsz perc főlés után beledobtam a gombát. Szórtam bele kevés szárított tarhonyát, majd a vége előtt tejföl-tejszín keverékkel besűrűsítettem.

Sajttal megszórt pirítóssal tálaltam. Fehérbort ittam hozzá.

Címkék: szegfűgomba