Vasárnap

Gyerekkoromban vasárnap is hétkor kellett kelni. Megreggeliztem és már jött is Zoli haverom és ha jól kiléptünk az első csengetésre már a sekrestyében öltöztünk ministráns ruhába. A nyolc órás mise után a minisitráns öltözettel együtt jólnevelt kisfiús lelkületünket is levetkeztük, ugyanis a tízkor kezdődő Graficsár meccsen minden kicsit is magára adó kézilabdaszurkoló teli torokból üvöltötte magát rekedtre.

Most öt után pár perccel magamtól ébredtem. Fogmosás, öltözködés, kávé. Pontban hétkor hívtam Gábort egy utolsó egyeztetésre: 7:40 -kor találkozunk Poroszlón a kiskocsma előtt. Gáborral  személyesen még nem találkoztunk, a blog kapcsán keresett meg, ugyanis idén horgászott először a Tisza-tavon, sajnos kevés sikerrel. Megbeszéltük, hogy megpróbálunk összehozni egy közös horgászatot - most sikerült.

Némi védőital magunkhozvétele után csónakbapakolás, indulás. 

 

A víz szintje ugyan lejjebb ment, de a tározó még mindig zavaros, így maradtunk a megbeszélt tervnél: irány Óhalászi zárt vize. A bejutás nem volt könnyű, de megoldottuk mellescsizma felvétele nélkül.

 

 

Az első csukát Gábor fogta piros farkú twisterrel, én az előző nap kalapált sárgaréz Gipo utánzatot erőltettem. 

 

Gábor elhúzott 3:2 -re, de rendes halunk még nem volt. Az idő kellemes volt: enyhe szellő, borult égbolt. Kerestük a halat,  mintahogy a többi bentlévő csónakos horgász is.

Miután ügyesen beáldoztam a víz szellemének újdonsült kedvenc csalimat, kelletlenül az utolsó 'igazit'  tettem fel. Gábor is talált egy ugyanolyat a csalisdobozában, így egyenlő esélyekkel folytattuk.

 

 

 

 

 

 

Róka fogta csuka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő beállónál aztán felgyorsultak az események. Gábor már 5:3 -ra vezetett, majd még egyet fogott, de nekem is jött gyors egymásutánban három szép csuka, így egyenlítettem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán volt olyan is, hogy egyszerre fárasztottunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán mintha elvágták volna, abbamaradtak a kapások, úgy nézett ki vendégygőzelem lesz, de legnagyobb megkönnyebbülésemre - szinte a csónak alól - sikerült kikapnom a nap  utolsó csukáját, és beállítanom a 9:9 -es  végeredményt, amolyan igazságos döntetlent.

 Gábor és zsákmánya

 

 

A közös teríték: a legszebb csukánk bő három kilós volt, volt egy kettőhetvenes, a többi kettőfél körüli. Nagyon jó peca volt!