Szezon nyitás-zárás

Az utóbbi időben sajnos nagyon keveset horgászom, a tavalyi év katasztrófa volt ilyen szempontból, ezért elhatároztam, hogy idén több időt töltök vízparton. A fogási naplómban pár x már jeleskedik, de halbeírás sajnos még nem történt, a régi bejáratott helyek nem adtak halat.

Egy kedves régi horgász cimborám a hírek szerint szépen fogta a halat  a Dunán a téli hónapokban csónakból, pergetve. Ő tényleg ügyes horgász, sokat is van a vízen, de valahogy nem sikerült összehoznunk egy közös pecát sem karácsony előtt, sem januárban. Most szólt, hogy a vasárnap reggel akció, szezonzáró süllőzésre megy, csatlakozhatom ha úgy gondolom.  Naná, hogy úgy gondoltam.

Beöltöztünk, csónakba pakoltunk, majd egy korty jóféle szilvával koccintottunk. A vízen hideg volt, szerencsére a szél nem volt erős, a nap épphogy kikandikált a felhők mögül, aztán vissza is bújt, és később sem sütött ki rendesen.

Jól hangzana ha most azt mondhatnám, hogy ezután pályára állítottam barátomat és megfogattam vele a jó süllőt, de sajnos nem ez a valóság, ugyanis az ő fejében már előre megvolt a terv, tudta, hogy hol kell keresnünk a halat. A hideghez képest meglepően élt a Duna, egyre másra jó fordulások törték meg a felszínt. Már az első beállásnál volt egy koppintás, aztán barátom egyszer csak  bevágott. Gyönyörűen hajlott a bot, a hal a sodrásba  igyekezett. A fárasztás nem tartott sokáig, a csónak mögött az átlátszó vízben felbukkant a gyönyörű jószág ezüstös teste. A gép a kezemben volt, de Kril olyan simán, egyszerűen kikapta a halat a vízből, hogy  fényképezni nem volt időm. A horog gyönyörűen akadt a csontos nyelv alatti részbe.

Fotózás, mérlegelés... 8,5 kg-t mutatott a mérleg.

A hibátlan sárkány csendben tűrte, hogy barátom megszabadítsa a horogtól és a fotózás, mérlegelés során sem ficánkolt. Tudta, hogy  ha csendben van előbb szabadul.

Gyere máskor is!

Egy ilyen élmény után a nap már nem tartogathat sok meglepetést. Sajnos több jó halunk nem is lett, de meg kell mondanom, ez most valahogy igazán nem is zavart. A Duna megmutatta  nagyságát, a tüskéshátú sárkány visszanyerte szabadságát. Még pár ígéretes helyre beálltunk, én fogtam is egy becsülethalat, egy éppen méretes süllőcske 'személyében'.  Hideg volt egész nap, a gyűrűk végig fagytak keményen. Vége a szezonnak, jöhet az ívás, jöhet a tilalom.