Csigapörkölt

Az éticsiga nem egy szerencsés állat. Húsa ínyencségnek számít, könnyen emészthető, jól fűszerezhető, ráadásul egészséges is. Hiába védett, mégis szedhető, védekezni nem tud, de még elfutni sem, hiszen nem a fürgeségéről ismert.

Franciaországban több módon fogyasztják: előételként fűszervajas körítéssel töltik vissza a csigaházba, leveles tésztába göngyölik, levest főznek belőle, vagy egyszerűen díszítésre használják.

A múltkor a csiga tisztításán már szerencsésen túljutottunk, így könnyed mosollyal emeltem ki a mélyhűtőből a fagyasztott csigatömbböt. Ugyan mi mást készíthetnénk belőle mint pörköltet?

 

 

 Olvastam, hogy több órát igényel a csigafőzés, ezért a csigákat kuktában előfőztem, több vízben.

 

Közben készítettem egy pörköltalapot. Mint minden valamirevaló pörkölt ez is zsíron fonnyasztott hagymával indult, utána dobtam bele egy fél paradicsomot, felkockázott zöldpaprikát. 

 

 

 

 

 

 

 

 Aztán belekerült a csigahús. Fehérborral öntöttem fel, majd őrölt paprikát dobtam bele, egy jó kanállal.

 

Lassú tűzön főztem.Fehérborral még párszor felöntöttem, közben fűszereztem. Került bele még fokhagyma, bors, babérlevél, rozmaring, petrezselyem.

 

Nokedlival tálaltuk, fehérbort ittunk hozzá.