Vegyes pörkölt

Hétvégén öcséméknél füvesítettünk, mindenki talált magának hasznos elfoglaltságot, én többek között a vacsora elkészítését vállaltam.

Már pénteken beszereztem kedvenc hentesemnél három kiló marhalábszárat és kértem mellé még három darab nagyobb malackörmöt. Este a lábakat feldaraboltam, meghintettem kevés sóval, borssal, egy deci paradicsomlevet öntöttem rá és a hűtőbe tettem. A marhahúst most 4-5 centis kockákra vágtam, tettem rá egy kanál mustárt és ráöntöttem 3-4 deci vörösbort.

A helyszínen derült ki, hogy Tomi hűtőjéből kaptunk vaddisznócombot kevés csonttal, úgy néztem az is megvolt 2-3 kiló. Sebtében csináltam egy kis szélfogót a háromláb köré és négy óra után elgyujtottam a tüzet. Először a bográcsba csak a malacköröm került négy apróra vágott vöröshagymával. 

Lassú tűz fölött főtt a lábalkatrész, közben összevágtam a vaddisznóhúst, töltögettem a fröccsöt a dolgozóknak. Egy jó óra elteltével beletettem a vaddisznó csontosabb részeit, majd még egy fél óra mulva kevés vízzel felöntöttem és az összes húst a bográcsba tettem.

Lassan főtt, csak só volt még benne, de érződött a húsízek kavalkádja. Egy kisebb fej fokhagymát gerezdenként felaprítva tettem bele, majd olyan hét óra körül beletettem a négy kanál házi fűszerpaprikát. Ezután még majd egy órát rotyogtattam lassú tűzön, a levet folyamatosan pótolva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már besötétedett mire a társaság az asztal körül helyet foglalt. Egyáltalán nem lett csípősre főzve, de így is nagyon finom lett.

A húsok pont egyformán ideális állagúra főttek, ízvilágra a vaddisznó vitte a prímet, bár a malackörömnek is nagy sikere lett. 

Finom volt, no. Száraz vörösborral locsoltuk.

 

Címkék: pörkölt, vadhús