Harcsakaland

Horgászkollégám Robi dicsekedett, hogy szép harcsákat fogott a Tiszán fenekezve. Azt mesélte, hogy egy éjszaka több pundrát is fogott (így hívja az öt kiló körüli kisharcsákat amelyeket ő  visszadob), de horgára akadt több húszas  és volt egy 30 kiló körüli harcsája is.

Szombatot néztük ki a közös horgászatra. Már délután leértünk az örvényi kikötőbe, bepakoltunk a csónakba aztán irány a víz. Vagy egy órát motoroztunk a Tiszán a jó harcsás helyekre, közben sörözgettünk, beszélgettünk.

Robi még világosban fogott pár pundrát, szokásához híven engedte is vissza őket. 

DSC03993.JPG

Robi szerint ahol kicsi harcsa van, ott nem lesz nagy, ezért minden kishari után helyet változtattunk. Az egyik beállóban  én is megfogtam a retúr harcsámat, de jó halunk még nem volt.

Már a tuti harcsás helyeken horgásztunk amikor a csónak mellé bedobott botomon megszólalt a nyeletőfék. Sikeresen bevágtam, éreztem, hogy jó hal van a horgon. Robi kiszedte a többi szereléket én pedig próbáltam keményen tartani a halat. Az elején szinte megemelni se tudtam, folyamatosan lopta a zsinórt az orsóról. Aztán megállt, ütötte a zsinórt a farkával. Pár méter zsinórt vissza tudtam nyerni, de utána megint ő húzott le többet. Ez ment így pár percig aztán egyszer csak éreztem, hogy tudok emelni rajta. Emeltem, zsinórt felcsévéltem, megint emeltem, csévéltem... és egyszer csak megpillantottam a hatalmas fehér testet. Kicsit visszatört, de nem húzott le sok zsinórt. Sikerült a csónak mellé kormányoznom, Robi pedig a második próbálkozásra sikeresen megvágózta és azzal a mozdulattal már fordította is be a csónakba. Megvan!

DSC03999.JPG

A harcsa teljesen elkészült az erejével, egykedvűen hagyta, hogy felpányvázzam. Örömködtem. Robi szűk harmincasnak saccolta, az otthoni mérlegelésnél 27,5-nél állt meg a mérleg nyelve. 

aDSC04004.JPG

A következő beállónál Robi fogott három szebb kisharcsát, ezeket már ő is felpányvázta,  Nekem is jött még egy hatos forma, a túra előtt én egy ekkorával is kiegyeztem volna. Még beálltunk egy jónak vélt helyre, volt is két kapásunk de nem sikerült több halat fognunk.

A hajnali kivilágosodásra visszaértünk a kikötőbe, 

DSC03995.JPG

Kialvatlanul, fáradtan, de boldogan értem haza.

aDSC04013.JPG