Dec. 8.

A betörő hidegfront előtt felmelegedett az idő, az állóvízekről eltűnt a jég. Szerdára esős, de relatíve szélmentes napot ígértek az előrejelzések. Egyértelmű volt: horgászni kell menni.

A tározó vízszintje kb. fél méterrel marad csak el a nyári vízmagasságtól. Most vajon hol keressük a halat?

 

Egy egésznapos horgászaton kevés halat fogni nem jó dolog, ennél csak a teljes betli a rosszabb. Egyetlen  halat fogni sem kellemes, de nagyon nem mindegy mikor is fogjuk azt. Ha egész nap kapásunk sem volt, és az utolsó dobások egyikén akasztunk egy jó halat, az nagyon felemelő tud lenni, bár addigra már a 'betliszag' beette magát az idegrendszerünkbe. Mint például ez az eset 

A kikötős tamácsára egy közeli pályán kezdtem a horgászatot. Az első dobásnál ahogy a talajról felemeltem a kanalat rögtön egy megtolás. Megpöccintettem,  erre egy komolyabb odavágás. Reflekszből bevágtam, ült a horog. Ez igen, - gondoltam - első lövésre hal...

Ahogy közelebb jött láttam, hogy a csali alig tartja a bőrt a szája szélén. Gyorsan a nyitott merítőért nyúltam, de az beakadt a csónakdeszkába, közben a hal a ladik mellé ért, így egy gyors tarkófogással kikaptam a vízből.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amint a csónakba ért szinte azonnal kiesett a csali a szájából. Kezdésnek nem rossz - gondoltam. Az első csalibevontatásra halat fogni csak jó jel lehet, bár így kezdődne minden horgászat. Aztán egy fél óra eredménytelen dobálás után úgy döntöttem megnézem egyik kedvenc pályámat a Borzanat farok részét.

A víz meglepően tiszta volt, a szél is csendesedett, és pont előttem rabolt egy megtermett csuka. Felszíni csukarablást már olyan rég láttam, hogy megint feldobódva kezdtem a pergetést. 

Sajnos a csukák nem értékelték igyekezetemet, az ég pedig erőteljesen felhősödni kezdett. Először csak szemerkélt az eső, aztán egyre jobban rákezdett. Mikor már zuhogott, úgy gondoltam befejezem. Korán, két óra után valamivel szakadó esőben értem a kikötőbe.

 

A cuccom csurom vizes lett, kicsit az irattáskám is elázott, de a második 'szezonzáró' peca is jól sikerült, az első dobásra jött csuka egész napra felvidította a kedvemet.