Szezonnyitó

Október van.  Korán kelős reggeleken gomolygó ködfoltok bukdácsolnak át az ártéri erdő melletti töltésen, tegnapelőtt pedig mintha zúzmara csillogott volna a gyepen. A délutáni nap már csak melenget, a kéményekből felszálló füstcsíkok is bizonygatják: elmúlt a nyár.

Itt van az ősz, itt van újra,
S szép, mint mindig, énnekem.
Tudja isten, hogy mi okból
Szeretem? de szeretem.

A pergető horgászok is éledeznek, egyre több mobiltelefon kijelzőjén jelenik meg a titokzatosan rövid sms: elindult már?  

A válaszok természetesen körmönfontak, cseppet sem egyértelműek, de bizakodóak.

- A laposon a Karcsi akasztott a múlt héten... a kikötőben a Lajos mesélte... ha még hül pár fokot a víz... sok még a kishal... nagy volt a víz, lesz hal idén...

Szóval kezdődik. Vagy legalább is én úgy reméltem.

Már előző este bepakoltam az autóba.

Ötkor keltem.  Az autópályán már világosban robogtam. A horgászboltban nem sok jóval kecsegtettek, a legfontosabb információ: próbálkozni kell.

 A csukák még nem indultak be, támolygó kanálra is balin jött

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán műcsalira (woblerre) is

 

A csukák még visszafogottak voltak, (a két kis bugyli említésre sem méltó), nekik még nem szólt senki, hogy 'kezdőőődik, apa, kezdőődik!'

Címkék: tisza tó, balin