Vendégposzt I. rész

Robit még a Pecalista hőskorában egy lista-találkozón ismertem meg, aztán párszor víz mellett is összefutottunk, később közösen használtunk egy csónakot a Tisza-tavon. Azóta is többször horgászunk együtt, de ha nem is találkozunk az aktuális információkat igyekszünk megosztani a másikkal.  A napokban szép fogásokról mesélt, kértem írjon ide egy kis bejegyzést a jó napokról.
 

Íme:


"Úgy kezdődött, hogy már régóta izgatja a fantáziámat, hogy vajon hol is
foghatja hzizi ezt a borzasztó sok süllőt, aztán két hete amikor
véletlenül találkoztunk a tározón, elkotyogta, hogy tulajdonképpen a tuti süllős
pálya kellős közepén ülünk. Nem nagyon hittem neki, én azt a részt nem is vallattam volna, hiszen kicsivel találkozásunk előtt a sekélyben fogtam egy szép csukát.

Azonban tíz perc elteltével megváltozott a véleményem : sikeresen kivettem egy jó kettes süllőt gumicsalival. Elkezdtem hinni a dologban...
Aztán egy héttel később visszamentem, pergetve nem jött hal, de élő kishalra
beesett két jobb süllő.
Ezután jött a múlt hét vége...

Dec.2. Péntek


Minusz 4 fok, szép ködös idő. Úgy volt hogy kiviszem asszonyt is süllőzni. Reggel héttől
tízig folyamatosan elindultunk, utána már ment minden flottul... 

11 körül már kint is voltunk a tározón, az első morotván jól nem fogtunk semmit. Átmentünk egy másik helyre, ott bedobtam egy úszóst és mellette támolygóval dobáltam.
Úszósra semmi, ellenben kanálra kijött egy bugyli csuka, én kicsinylettem, de mondta az asszony, hogy ha visszamerem engedni akkor válunk...

Később jött egy szintén kilósforma streamerre (ez is Zoli ötlete alapján került elő), délután meg még egy csuka kishalra. Egész nap maradt a hideg, fagytak be a gyűrűk, monofillal is nehéz volt horgászni. Mivel az asszony is egyre jobban fázott, kb két
óra peca utan végett vetettem a dolognak és mentünk vissza a szállásra.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Dec 3. Szombat


Egyedül mentem, ezen a napon sem volt túl meleg. Az első kapás a kishalasra jött, de a hal bevitte cájgot egy akadóba, és ott azonnal szakadt is, valszeg kagylós lehetett a fa.  Pehh...

Rövid időn belül megint kapás csalihalra, a tettes egy kilósforma süllő. Ez már szép. Helyett változtattam, bementem egy sekély vizű nagyontuskós részre, dobáltam könnyű kanalat, volt hogy láttam a csukát ahogy követi, de megfogni nem tudtam.

Hosszasan szenvedtem, próbáltam mindenféle csalikat, amikor kezembe került egy hmm
pontosan meg nem nevezhető szerkezet, a tuskók közül ki is vett gyorsban egy
kettes csukát. Aztán egy hármas formát:-) 

Vacilláltam, vajon a csali alkalmas-e süllő ellen, ki kellene próbálni. Kimentem a nyílt vízre, semmi. Vissza a tuskók közé, azonnal egy bugyli:-)


Aztán kezdett beesteledni, pont hazafelé fújt az enyhe szél, így hagytam magas sodorni a nyílt vízen, közben dobáltam a csukás csalit. Egyszer csak egy  teljesen jellegtelen, tuskó nélküli helyen érzékeltem valami fura koppintásokat. Újra dobtam, ezúttal a koppintás megakadt, egy kis küzdelem után kijött egy utóbb 5.5-tel mérlegelt süllő. Aztán néhány méter múlva egy hármasforma:-)


 

 

 

A szombati

   teríték.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kvóta ezzel meg is volt, meg be is sötétedett, bekapcsoltam a gps-t és  szépen hazamotoroztam. "