Nagy barátom

Ovis voltam, Attila volt a nagy barátom. Későbbi feleségét is miattam ismerte meg, hisz Ica nagynéném nem hiába sétálgatott velem a csatorna parton, igaz én akkor azt hittem a vadkacsák kedvéért  sétálgatunk esténként.

Attilának akkor menő hosszú haja volt, gitározott egy zenekarban és festett. Szerettem nála lógni, és büszkén mondtam ha valaki megállított útközben feléjük bringázva: megyek a nagy barátomhoz.

Pieter Bruegel képeit is nála láttam először. Attila is több ilyen stílusú képet festett, egyik kedvenc motívuma volt az öreg pipázó halász. A nekem ígért festmény állítólag már készül.

Bruegel a XVI. század egyik legkiemelkedőbb németalföldi festõje. Festményein, rézmetszetein gyakoriak a tömegjelenetek, csaták, szatirikus, eltúlzott alakok és mitológiai ábrázolások.

Ezen a rézmetszeten - (A nagy halak megeszik a kicsiket) morbid módon figurázza ki a világot.