Hurka

Pár hete kaptunk apáméktol friss hurkát. Véreset amit hívnak rizsesnek, vagy mint régen: kásásnak. Fater néha még készíttet májast, azt bélbe töltik, ellenben a vérest adagokban lezacskózzák és mélyhűtik.

 

 

Dolgos napokon aztán gyorsan elkészül a sült hurka, tepsi aljára kerülnek a  krumplikarikák, rájuk elsimítva a hurka, meg egy darab kolbász. Alul a krumpli felissza a felelleges zsíradékot, a hurka alja finom szaftos marad a teteje meg ropogósra sül.

 

 

Idén csak egy adag hurkát kaptunk, így gondoltam megpróbálkozom vele én. Az ötlet hirtelen jött, így a névadó összetevőt a friss disznóvért nem tudtam beszerezni. Vettem egy fél kisebb kicsontozott disznófejet egy fél kiló májat, és harminc deka combbot.

 

A húsokat kuktában megfőztem, külön edényben a májat és fél kiló rizst. Zsíron pirítottam két nagy fej kockára vágott vöröshagymát. A húsokat és a májat ledaráltam, rizzsel összekevertem. Sóval, borssal, sok majorannával ízesítettem.