Máj

A máj egyrészről a szervezet laboratóriuma másrészről kiváló tápanyagforrás. Minap Hódos Hajni írását olvastam a Malackarajon a májról, hétvégére be is terveztem egy májsütést. Fiam számítógépe úgy néz ki influenziás lett, Gyula barátom szombatra ígérte, hogy kivizsgálja a helyzetet. 

 

 

A doktor hosszasan vizsgálta a beteget, a terápia időigényesnek ígérkezett: megbeszéltük, hogy marad ebédre is. Közben lejátszottunk egy kissebb csocsóbajnokságot vörösbort kóstoltunk én pedig nekiláttam a májsütésnek. 

 

 

 

Vagyis az előkészületeknek. Szeletekre vágtam a májat és vörösborba áztattam. Szórtam rá borsot, majorannát, pici bazsalikomot. 

 

 

Fél óra áztatás után lecsepegtettem a szeleteket és kevés zsíron hirtelen megsütöttem mindkét oldalukat.

 

 

 

  

 

A májszeleteket kiszedtem a serpenyőből, a visszamaradt zsíradékon póréhagymát fonnyasztottam. Dobtam rá pár szelet gombát is, majd felöntöttem, 1-1 deci vörösborral és musttal.

 

 

 

 

 

Amikor a lé már kezdett összeállni visszatettem bele a májat és az egészet összefőztem.  Ment bele még négy gerezd apróra vágott fokhagyma, és némi ízesítés.

 

 

 

Krumplipürével és sült paprikával tálaltam.

Címkék: máj