Kevert

Megint egy Kifőzdés eszmefuttatás indította el a gondolatot, milyen ételben és milyen hússal lehetne keverni a halhúst?

 Szeretem a nem megszokott dolgokat, a konyhában is szeretek új dolgokat kipróbálni. (Nem a konyhapultra gondoltam és nem úgy... )   :-)

 Egyik kedvencem a babos krumplipaprikás, és ettem már kecske-malac-csirke hármasból főzött pörköltet is (isteni volt).

Halkolbászt már készítettünk (kb 1/3 kolbászhús 2/3 halhús) az finom volt.

A jó halászlébe is többfajta hal kerül, a 'kevert hal'-ban a halízek kavalkádja teszi tökéletessé a hallevet.

Egy jó ponty halászlébe azért nehezen tudom elképzelni például a kacsacombot, de a csuka vagy süllő pörkölthez kiválóan kapcsolódik a füstölt szalonna íze - lehet, hogy füstölt nyelv, vagy oldalas is illene bele.

Toma  szalonnába göngyölt hala is mutatja: a tepsiben sült halakhoz vidáman használhatunk szalonnát, én sem spóroltam vele a tepsis csukasült készítésekor.

Gondolom a tepsiben a szolonnaszeletek alatt más hús is elférne, akár csirke- kacsa, vagy nyúl-combot is el tudnék képzelni.

Levesekben mostanában előfordul nálunk halhús is, a minap is egy tárkonyos, tejszínes, gombás, zöldséges raguleves lett elkövetve süllőfilé felhasználásával. A halhús picit korán került a lébe, kissé szétfőtt a lében, de így lett igazán tartalmas a leves - és tulajdonképpen haltalan.