Halkolbász

Kolbászból van a kerítésük - hallottam gyerekkoromban, és láttam magam előtt, ahogy az utca összes valamire való kutyája sündörög a szomszédék kerítése körül. Óvodából hazafelé direkt arra kerültem, de kolbászkerítés helyett a régi deszkakerítést találtam.

Sok fajta kolbászt töltenek, balinfasírton felbuzdulva én most kipróbálom a halas kolbászt. Kolbásztöltéskor minden adva volt, így kivettem a hűtőből egy adag balinfilét és a már használatban lévő húsdarálón ledaráltam.

  

A kb. kilónyi halhúshoz tettem 2 dkg sót, 2 dkg paprikát, fél kávéskanálnyi őrölt rozmaringot, ugyanennyi őrölt köményt és kanálhegynyi szerecsendiót. Egy kissebb citrom leve került még bele és két gerezd fokhagyma. A maradék kolbászhúsból tettem bele két öklömnyi gombócot és az egészet jól összekevertem. Két rövid kolbászka lett belőle.

Egy darabot már megsütöttem kóstolónak, a többi még szárad.