Amur fehérboros mártással

Apám a Ferenc csatornán idén is fogott amurt. Nem kimondottan amurra horgászik, kárászozás közben csípte meg most is ezt a 17 kilós példányt.

 

Halászlevet is főztünk belőle és kóstolónak is kaptunk pár amurszeletet. A kisebb példányok húsának lehet mellékíze, ennek nem volt. Az amur amúgy növényevő, ezért szokták rá mondani, hogy hínárízű a húsa. Mondom: ez nem volt.

 

Nem akartam túlbonyolítani a sütést, a halakat megmostam, megtöröltem, besóztam. Az edénybe dobtam egy kevés vajat és a húsok mindkét oldalát megsütöttem.

 

Aztán felöntöttem száraz fehérborral és még pár percig sütöttem a husikat. A husokat kiszedtem, a megmaradt fehérboros léből pedig mártást csináltam. A lébe tettem egy közepes nagyságú apróra vágott vöröshagymát, egy kanálnyi natúr krémsajtot és még fehérbort. Közben kisütöttem a krumplit.

 kb 10-15 perc után egy deci tejszínt tettem hozzá és besűrítettem. Melegen tálaltam, kevés citromlével megvadítva, mit mondjak: isteni lett.

 

Címkék: amur, halételek