tt.2008.nov.

A Tiszatavon a vízleersztés jelenti  igazán a csukázási szezon kezdetét.  November elejére már eltűnik, de legalábbis megritkul a  nyáron  még biztos menedéket nyújtó növényzet, ehhez adódik hozzá a téli vízszintre való átállás. Ezáltal még kisebb életterük marad a halaknak, a horgászok számára paradicsomi állapotot létrehozva. A sekélyebb részeket ilyenkor pergető horgászok hada szállja meg sok csuka bánatára. 

 

Édesapám is horgász,  főleg a békés halak mestere, de egyszer-egyszer eljön velem a Tiszatóra is. Ködös reggel volt azon a napon - igazi csukázó idő. Szeretem a ködös, párás reggeleket, bár a tavon tejfel-szerű ködben nem egyszerű a tájékozódás.  Most is a nádfalhoz látótávolságon belül próbáltunk maradni. Apám a támolygó kanalakat nem annyira favorizálja, inkább az egyszerűbben vezethető körforgó villantót választotta. Volt pár akciónk, aztán retur balin neki, csuka nálam.  A nap próbálkozott kibújni a ködből, fater már inkább csak a csónak mozgatásával foglalkozott, sikerélmény nélkül nem könnyű a pergetés.

 Én konokul dobáltam, és egy kézből botkivevős kapás formájában meg is lett a jutalom. A hal fröcskölt, beleúszott a töklevélbe, kijött, fröcskölt, fékről zsinórt húzott, mindennel próbálkozott. Közben segítségem lévén higgadtan kértem a merítőszákot, és első adandó alkalommal megszákoltam. Gyönyörű hal, digit mérleggel rögtön mértem: hat és feles! Boldog voltam, végre apámnak is megmutathattam mit rejt az oly sokat dícsért Tiszató.  Új lelkesedéssel tovább dobáltunk, reméltem ő is eredményes lesz. És az egyik tuskósor mellett bizony...  hééé, kapásom van! kiabált, odanéztem talán az előbb felkantározottnál is kicsivel nagyobb csuka ugrott ki a vízből... fater ámult, de közben ahogy teljesen belazult a zsinór azt mondta: affrancba ez elment. Dehogy ment el, nézd viszi keresztben előtted a zsinórt, csévééééld fel gyorsaaaan... Zsinór megfeszült, berántott, csuka megint ki a vízből. Csodálatos látvány amint rázza a fejét.... és rettenetes amint látszik, hogy megint belazult a zsinór. Most tényleg elment. Szomorkodtunk kicsit. Megint nem sikerült nagy csukát fogatni apámmal. Szívesen elcseréltem volna  a betlijét a halamra, de ezt sajnos nem lehet. Azért jó napunk volt.

 

85 cm hosszú, 6,50 kg

 

Azért a tavon sincs kolbászból a kerítés  vagy ha jobban tetszik csukából a fenékdeszka.

Ez a lenti csuka pontosan 10 nappal a fenti eset után volt a nap egyetlen értékelhető eseménye. 4,05 kg - 72 cm