Tisza-tavi csukázás

Csuka szezon van, jöttek a hírek, hogy már eszeget a csuka, szép halakat fognak a tározón. Megbeszéltük Robival, hogy korán indulunk, remélve, hogy a reggeli első kapásrohamra már a helyszínen leszünk. Hajnalhasadáskor a kikötő még csak ébredezett, de mi vidáman pakoltuk cuccainkat a csónakba.

H.mez.v.hely 896.jpg

Arra számítottunk, hogy rajtunk kívül senki sem lesz a tározó ezen részén, sajnos csalódnunk kellett. A titkos helyen már négy csónak ringatózott a vízen, nálunk is korábban keltek a kollégák. Gyönyörű csendes, enyhén ködös reggel volt, amolyan igazi csukázó idő. Beélesítettük a pergető botokat, és már suhantak is a villantók.

Robi talán a harmadik dobásánál járt amikor csúnyán begörbült a botja. Sajnos nem akadó volt a tettes, hanem egy gyönyörű hal. Robi nem sokat teketóriázott a hallal, rövid fárasztás után egy pillanat alatt megvágózta és a csónakba emelte. Szinte még el sem kezdtünk horgászni és már egy kapitális hal ficergett a csónakban. Hét kiló harminccal mérlegelt, koccintottunk az egészségére.

Az én első halam sem váratott sokáig magára, egy jó hatos csuka kívánta meg a villantómat. Tarkófogással próbáltam meg kiemelni, előtte azért a krokodilképű bemutatott pár szaltót.

A nap nem tudott áttörni a párán, maradt az áttetsző ködös, csendes idő. A csukák étvágyuknál voltak, a többi csónakban is méretes halakat szákoltak.

Élveztük a pecát, igazán kellemes horgászat volt, szinte rontott kapás nélkül, a halak olyan vehemensen kaptak, hogy majd minden csalit torokra vettek, vagy legalább úgy kaptak el, hogy aztán nem tudták kirázni a drillinget a szájukból.

Valamikor dél tájékán történt a nap kapása: már a csónak előtt vezettem a villantót, amikor szinte a semmiből rárontott egy gyönyörű hal, előbb láttam a halat minthogy éreztem volna a bot elnehezedését. Abban a pillanatban ahogy bevágtam, a hal kiugrott teljes nagyságában a vízből, talán  megijedt a csónak árnyékától és a bevágás okozta sokktól, minden esetre gyönyörű látvány volt.