A csukák sem esznek

Apad a Tisza-tó, eresztik a vizet. Az előző két horgászatom elég jól sikerült, nagy csukát ugyan nem sikerült zsákmányolni, de akciódús pecák voltak.

Megint nem keltem korán, ez egyrészt jó volt mert kialudtam mgam, másrészt eléggé kellemetlen, mert munkanapon fél hétkor már sajnos alig járható a város.  

Szép napsütéses idő volt, ami csukaügyileg sajnos nem sok jóval kecsegtetett.

 

 

 

 

 

Az első akció.

 

 

 

 

 

 

 

 

A tározón már több csónakból horgásztak, német ajkú vendéghorgászok is szép számban képviseltették magukat. A pályán két csónak is volt, a hajnalban kezdő kollégának ha jól értettem két hala is volt már, a másik csónakban legyezve próbált a csukák eszén túljárni a horgász. Mindketten panaszkodtak, hogy 'ma nem eszik'.

Ehhez képest nekem az első halam elég gyorsan megjött: egy ejtős mozdulatsor végén vágott oda a csalinak.

Aztán jó ideig nem történt semmi, cserélgettem a csalikat, de nem volt érdeklődés. A másik két csónakban sem fogtak halat. Már dél, aztán egy óra is elmúlt, akció nélkül.  

Egy hosszabb dobás után félúton jött a második odavágás, olyan kézből botkivevős.

Sajnos ez sem volt kapitális példány, az első tesója, 58 centi, jó két kilós forma.

Az idő nem változott, talán kicsit csendesedett a szél, úgy tűnt ez a rész nem fog több halat adni. Gondoltam ha a halak nem találnak meg, akkor nekem kell őket megkeresni.

A tározón próbáltam növénnyel enyhén benőtt szakaszokat keresni, ahol a hal is talál búvóhelyet, de a műcsali is még elhúzható.

 

 

Gyönyörű csukatanyának látszó helyeken dobáltam, de a tanyán balin lakott. A beeső támolygó kanál első pöccintésére ütött oda a hal, meg is ragadt rendesen.

 

Volt még jópár kapás, odaütés, megtolás, mellévágás, lemaradás de csak egyet sikerült megfognom közülük. Amilyen rosszul indult a nap, ez a késő délutáni balinozás a sok akcióval kicsit jobb kedvre derített. Igen, a csukák sem esznek minden nap.