Versenybeszámoló

Negyedszer rendezték meg idén Izsákon a Páros Halfogó Kupát.

Teljes mérethez klikkelj a képre!

Ez egy rendhagyó verseny, éspedig az a  különlegessége, hogy a kétfős csapatok versenyzői szabadon választhatják meg a horgászmódszert, amellyel versenyeznek.

Horgászhatnak fenekezve, vagy úszós módon, ezen belül lehet  bojlis, match, feeder, spicc, vagy akár rakós bottal való horgászat. Ez így nemcsak a horgászok versenye, hanem a módszerek is megmérettetnek.

Szombaton, szeptember 17-én került sor a versenyre, a Matula Team (Horváth Csaba öcsém is Zsittnyán Tamás) is nevezett, természetesen kedvenc módszerüket a Method feeder technikát alkalmazták.

A fiúk a versenypályáról előre tudták, hogy egyik szektorban szépen lehet majd halat fogni, míg a másik haltalan pálya - tehát mindkettőjüknek bőven lesz dolga: egyik bizonyíthatja tudását és felkészültségét halfogásból , míg másiknak a kevés kapásból a haltalan részen kell kihozni a maximumot: megfogni a "HAL" -at.

Mivel mindketten sokkal jobban szeretnek halat fárasztani, szákolni, nagy pontyokkal kamerába mosolyogni mint órákon keresztül feszült figyelemmel kapásra várni, sok munkával, de nem látványos horgászattal eredményt elérni, -  így pénzfeldobással döntöttek: Csabáé lett a halas szektor, Tomié a haltalan.

Egy testközeli beszámoló Tomitól, úgy is mondhatnám: elfogtunk egy levelet.

Az ettől az évtől életbe lépett új szabályok értelmében a tó keskeny illetve a széles részen is kellett horgásznunk, így reggel pénzfeldobással döntöttük el, hogy ki hol fog versenyezni. A sorsoláskor a széles részen a 43 – as, míg a keskeny részen a 17- es számot sikerült kihúznunk, ami azt jelentette, hogy a széles részen - a tó leghátsó harmadában - fog versenyezni Csabi, míg a keskeny rész közepén én horgászhattam.

Előzetes információink alapján sejtettük hogy gyengén fog enni a hal, és ennek alapján állítottuk fel a taktikánkat az általunk használt match method feeder módszerhez. Az etetőanyagunk halas jellegű volt, míg csalinak csemege kukoricát és halas, illetve édes jellegű pelleteket használtunk. Minimális 6-7 etetődobást végeztünk az etetésre szánt idő alatt, majd 8 – kor kezdődhetett a verseny.

Szokásos módon mobilon tartottuk egymással a kapcsolatot, az első fél óra után egyikőnknél sem volt még érdeklődés a felkínált csalik iránt. Negyven perc elteltével  törte meg a csendet Csabinál az első ponty, majd ezután kisebb nagyobb megszakításokkal ugyan, de folyamatosan tudta fogni a halakat.

Amíg Csaba szépen haladt előre addig én a keskeny részben próbálkoztam, sajnos kevés sikerrel. Az sem vígasztalt igazán, hogy körülöttem a  versenyzőtársaim sem tudtak halat fogni. Mozdulatlan volt a bot, érintetlen a felkínált csali, lehetetlennek tűnt kapást kicsikarni. Közel öt (!) órát ültem úgy, hogy közben két kárászt sikerült csak fognom.

Nem ehhez szoktunk. Szerencsére Csaba folyamatosan bíztatott, lelkesített, bizonygatta, hogy biztosan nálam is bejön majd a hal. Valahol legbelül én is bizakodtam, hogy sikerül pontyot is akasztanom hiszen az etetőanyagunk szépen működött Csabánál a széles részben, a csali is ki volt találva, így nem volt szabad kiesnem az ütembő,l csinálnom kellett tovább a pecát a kitalált taktika szerint.

Mindenki tudta, hogy ebben a szektorban akár már egyetlen ponty is elég lehet a szektor első helyek valamelyikére, de a verseny vége vészesen közeledett.

12:45 - kor elgörbült ismét (harmadszor) a feeder botom spicce. Első gondolatom, az volt, hogy három kárásszal még akár bármi is lehet, de nem volt időm végigvinni a gondolatmenetet.

A bevágást követően a hal szinte kivette kezemből a botot, mit mondjak: éreztem, hogy jó hal van a horgomon. Az egész napi haltalanság után szinte minden idegszálammal a fárasztásra koncentráltam. Precíz és óvatos 10 perces fárasztás után sikerült megfognom az egyetlen pontyomat, ami - mint kiderült - a verseny legnagyobb hala lett.

A két kárászom, illetve ez a ponty a szektor második helyezést jelentette számomra, míg Csabi több mint 42 kg - os fogása - a pálya legnagyobb fogott súlyával - szektor első helyet ért.

fotó: Gerencsér Péter

A szektor eredmények alapján öszesen így három pontot szereztünk,  több mint 56 kg halat sikerült begyűjtenünk, ami a verseny megnyerését jelentette.

Nagyon örültünk ennek a győzelmünknek is, hiszen ezzel együtt ebben az évben három rangos páros versenyen vettünk részt és mind a hármat sikerült  megnyernünk.

Most is egy nagyon nehéz versenyen vagyunk túl, és tanulságként annyit biztosan le lehet vonni:  mint minden versenyen most is minden egyes halnak óriási jelentősége volt, minden egyes halért  külön meg kellett küzdeni. Az előre belőtt jó taktikát nem szabad feladni, bízni kell az embernek saját magában és a csapattársában.