A vízbeborult horgász mesél

Ilyen is ritkán fordul elő, hogy az érintett fél, jelen esetben a csónak vezetője reagáljon egy hírre. EBI horgásztársunk az előbb kommentelte a bejegyzést, íme:

 

"Sajnos én voltam a vezetője annak a K-MAXXI műanyag 4.60x1.70 es katamarán csónaknak ami felborult.A csónakról annyit hogy ha 4 ember áll a szélére pislantani akkor sem borítható fel mert nagyon stabil.Itt a hullám átcsapott felettünk és a vízzel megtelt csónakot borította fel következő hullám.Sosem hittem volna el hogy 3 másodperc alatt vízben úszunk mindenestül.Másnap 2 db rocsóval mentünk ki hatan és még a hatméters alutestel is vicces volt kijönni onnan fele akkora hullámzásban.Nem voltunk bekormolva,nem tudom azt mondani hogy lerészegedett baromkodó horgászok hülyüléséből lett a baj. BALESET VOLT!!!!"
 
és így folytatja:
 
 "Part kb 3 km-re volt,egy nádcsomóra úsztunk ki 40 perc alatt,a víz a csapói holt mederben kb 3m-es,széllel és hullámokkal szemben mentünk egy 5 le SUZUKI kismotorral hullámra fel és lefele meg kiért a motor vízből.Én magamat nem tartom rutinosnak de öt éve van hajóveztőim siófokon Pomucz testvéreknél jártam a belföldit,a tengerit horvátban tettem és 6 éve járom a Tisza tavat.Voltam már viharban tengeren,Balatonon,Tavon is többször.Már a harmadik csónakot nyűvöm,6.20 -as best-fishing,meg tiszai 6m-es ladik,3 éve K-maxxi.Soha nem hittem volna hogy fel tud borulni,pergettünk már a felső tiszán kétszer is komoly vizen.A nádon 20 percig győzködtem a 112-t hogy nem áprilisi tréfa,3x kellett telefonálni mire elhitték,útána még 20 perc volt míg bejöttek értünk.Hiába hívtam a Csicsmann kikötőt ahol áll csónak nem jöttek értünk.Szombaton másnap a rendőrök nem vállalták fele akkora szélben sem bemenetelt a helyszínre,Csicsmann úr vitt be bennünket 20e ft-ért a csónakot kihúzni.A kiszolgáltatott ember helyzetében megismertem egy két ember igazi arcát.Egyedül Kovács Lajos rendőr segített,meg Jack /kikötős lajos/ a többi rendőr kb összesen vagy 8-10 db gyártotta a papírt,meg vitt vérvételre bennünket,a tv-t is a rendőrök hívták a kikötőbe,de lényegében ha nincs Kovács Lajos ott hülünk ki a lemenő nap erejében.....
 
Első hullámmal pont szemben voltunk és nem tudott rá felmenni a csónak,következőnél már térdig ért a víz,harmadik meg borított.Ketten alákerültünk félig,én combközépig mellettem lévő mellig alászorultunk.
Kinyomtam magam,megragadtam a kolléga grabancát és húztam rá a csónak aljára,a harmadik már ekkor nagyjából fent volt a csónakon.Minden hullám átcsapott felettünk,elakartam úszni a cuccokért amik úsztak még de nem engedték.Térdemben egy süllőző horog akadt pecával eggyütt de ki kellett tépnem annyira fájt a kolonc.A súly ki volt kötve a bikához:soha többet nem kötöm ki mert az is alakasztotta az úszó csónakot,valahogy ketten feltéptük a súlyt.....rendőr kérdezte ittak?Igen sokat főleg a tiszából.....nem szakadtunk meg a röhögéstől...

Szivesen váloszolok bármilyen kérdésre,okuljatok belőle."
 
A hivatalos közlemény:
 
 

A Tisza tó nyári vízszintre történő feltöltésével párhuzamosan a Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság, Kiskörei Rendőrőrsének, valamint a Tisza-tavi Vízimentő Szakszolgálatának munkatársai vízre tették és beüzemelték vízi járműveiket.

Erre szükség is volt, ugyanis 2011. április 08-án három debreceni horgász a Tisza tó Poroszlói medencéjében az erős szél által felkorbácsolt hullámok miatt csónakkal felborult. Szerencsére vissza tudtak kapaszkodni a felborult hajóra, és egyikük vízhatlan tokban tartott mobiltelefonjával segítséget kértek kikötőjüktől. Onnan azonnal riasztották a vízirendészetet, ahonnan Kovács Lajos r. főtörzsőrmester körzeti megbízott a Vízimentő Szakszolgálat hajójával azonnal a mentésükre indult. Sikerült hamar megtalálnia őket, így a bejelentéstől számított húsz percen belül a három átfázott, csuromvizes horgász már a mentőhajóban volt. A kikötőben egészségügyi ellátásban részesültek, szerencsére a gyors reagálásnak köszönhetően nem történt tragédia. A rendőrség a baleset körülményeit vizsgálja.

http://www.lifejackets.hu/images/products/70kg-w_kis.jpg

 

A Tisza tavi vízirendőrök és a vízimentők immár negyedik éve segítik egymás munkáját együttműködési megállapodás alapján, és több életmentést hajtottak végre közösen.

A javuló időjárásra tekintettel egyre többen keresik fel a szabad vizeket kikapcsolódás, sportolás céljából. Ez még most nem fürdőzést jelent, inkább vízre szállást különböző vízi járművekkel.

 

Sajnos az időjárás előrejelzéseket, valamint az aktuális időjárási viszonyokat sokan nem veszik figyelembe, szeles, viharos időben is vízre merészkednek labilis, borulékony vízi járműveikkel. A Tisza tó medencéiben ilyen időjárási viszonyok mellett akár méteres hullámok is kialakulhatnak, illetve egyes helyeken a vízből kiemelkedő, vagy éppen csak a vízfelszín alatt lapuló fatuskók növelik a veszélyforrást.

Ilyen típusú vízi járművekkel viharos időjárási viszonyok között ne szálljunk vízre, és főleg ne vágjunk át nagy vízfelületen. Ha már úton vagyunk, a part közelében a szélvédett helyen haladjunk, vagy kössünk ki szélvédett szárazulaton, és várjuk meg a vihar elvonulását.

Forrás: Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság