Csukagombóc leves

Két okból kedvelem a csukát - egyrészt mert élmény rá horgászni: mohón rabol a csalira, a horgon pedig veszettül védekezik - másrészt mert szálkássága ellenére a húsa nagyon finom.

A  csukából készült ételek igazi ínyencségek: a csukapörkölt szinte verhetetlen a műfajában, a megfelelően szálkátalanított csukasült pedig kuriózum, most mégis úgy döntöttem kipróbálom a horgász ismerőseim között is igen népszerű és nagyra tartott gombás csukagombóc levest.

A Pecalista hőskorában ttamas horgászkolléga publikálta a receptet, ami tulajdonképpen egy vegyes gombapörkölt levesnek felhigitva a csukából főtt alaplével amibe belefőzzük a darált csukahús gombócokat.

Egy másfél kilós csukát kifiléztem, a csontjaiból alaplevet főztem.

A filéket húsdarálón ledaráltam és összekevertem egy tojással és egy kanál liszttel. Egy kinyomott fokhagyma levével, sóval, borssal ízesítettem majd jól összegyúrtam és félretettem.

 

Elkészítettem a gombapörköltet: egy fej apróra vágott vöröshagymát egy kanál kacsazsíron megpirítottam, dobtam rá egy kanál pirospaprikát majd beletettem a fél kiló felvágott vegyes gombát (laska és csiperke) és a mintegy maréknyi előre beáztatott szárított szegfűgombát. Tettem még bele apróra vágott zöldpaprikát, egy fél paradicsomot és egy gerezd fokhagymát.

Tíz percig pároltam, hozzáadtam egy pohár tejfölt, majd az időközben megfőtt leszűrt alaplével felöntöttem. Sóztam, babérlevelet dobtam még bele és egy kávéskanálnyi tárkonyt.

Mikor a gombaleves felforrt két kévéskanállal kis gombócokat formázva beleszaggattam a csukahúst. Közepes lángon húsz percig főztem.

Pár csepp citromlével, csípős zöldpaprika karikákkal vadítottam, sajtos pirítóst kínáltam hozzá, és félszáraz fehérbort.

Tényleg finom. A húsgombócok kellően fűszeresek, de mégis légiesen könnyedek lettek, szálkamentesek -  a haltól idegenkedőknek is bátran ajánlhatjuk.