Ünnepi pihi kajálással

Ki kell pihenni a karácsonyi dőzst. A bontogatós estét sima pontyhalászlével kezdtük, sok süti-miegymás csipegetés közepette rántott süllő-ponty kombóval fejeztük.

Következő napokat szüleimnél töltöttük, egy péknél kemencében sült kacsa-kakas párossal vártak bennünket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Másnap lazításként egy remek ponty halászlét rittyentettem, vasárnap öcséméket pedig pörkölttel vártuk. Alapanyagnak volt másfél kilónyi beirdalt csukaderék és egy egész kétkilós süllő.

Először egy marék háziszalonnának kiolvasztottam a zsírját, azon megpirítottam három fej apróra vágott hagymát. A hagyma és a csukaszeletek belekerültek a bográcsba és ott pirultak pár percet két kanál pirospaprikával. Kevés vízzel felöntöttem és közepes tűzön főztem vagy 15-20 percet. A süllő húsa hamar szétfő, ezért a besózott süllődarabokat csak kb. húsz perc forrás után tettem a bográcsba. Rövid lére főztem, valami csoda lett.

Anyám házitésztáját sok tejföllel bekeverték túróstésztának, hozzá jött a pörkölt. Tényleg finom lett. Most képek a főzésről nem készültek.

Tegnap öcsém dobott össze egy pörköltet, őzhúst hozott egy jó adagot a már elkészített borjúhúshoz.  Jól eltalálta az arányokat, isteni lett, én vacsorára is azt ettem - már itthon.