Aktív szabadidő

Pár évtizeddel ezelőtt nem  az volt a kérdés, hogy hogyan eltölteni a szabadidőt, hanem, hogy egyáltalán van-e. Mai korunkban szerencsénkre van, és próbáljuk aktívan tölteni. A horgászat tud keményen aktív időtöltés is lenni, bár az emberek többsége (néha talán jogosan is) úgy gondolja, hogy a horgászat az a 'jólbedobom, ülök a székemben, kezemben a söröcske, várom a kapást miközben elalszom' mozdulatsorból áll.

A horgászatban én azért a zsákmányszerzést is benne látom, természetsen nem annyira keményen élet-halál kérdése ez már mint pár ezer évvel ezelőtt. Akkor a préda, a zsákmány elejtése egyet jelentett a túléléssel. Ma már szerencsére más a helyzet. 

Szerintem a zsákmányolás is fontos része a horgászatnak, én még pluszban szeretem elkészíteni és enni is a halat. Halat lehet halárusnál venni is (bevallom: szoktam) de azért hal és hal között  óriási különbség tud lenni.   

Ilyen és hasonló gondolatok motoszkáltak a fejemben az este miközben készítettem össze az egyik pergető dobozomat. Picit megreszeltem a horgokat is, volt amelyiken igazítani is kellett.

 

Csukára főleg  könnyű támolygó kanalakkal horgászom, a kedvencek nehezen férnek el két dobozban. Egy ugyanilyen doboz a bokorugró csaliké, egy másikban vannak a körforgók, és van  még egy ugyanilyen doboz a gumihalaknak/twistereknek is. 

A csalikat nem elég megvenni, foglakozni is kell velük: ez a mechanikai és vizuális tuning. A következő lépés amikor az ember már maga készíti a műcsalit. Én főleg csuka-chokitó (ronda és finom) csalikat tudok gyártani.

Az összes dobozt egy táskában szoktam vinni. Talán tavaly történt meg velem az a csúnya eset, hogy a táskát ugyan a csónakból kivettem de az autóba már nem tettem be.  Másnap telefon a kikötőbe... és meglett hiánytalanul. 

No, az volt a boldogság!